MERE SPJÆT I CR-Z

Virker din Honda CR-Z lidt bovlam? Så lad Mugen pille lidt ved den...

Er du en af de mange, der har glade minder om en Honda Civic CRV 1,6 VTEC, blev du sandsynligvis skuffet over en CR-Z hybrid-coupéen. Springet fra den hidsige og skrigende VTEC-motor til en miljøvenlig hybridmotor var som at få en våd karklud i hovedet. Det var ikke det, der stod på ønskesedlen. Honda selv skulle være på vej med en mere potent CR-Z, fordi kunder har klaget over den svage hybridmotor.

Men har du ikke tålmodighed til at vente på Honda, kan Mugen hjælpe dig. Mugen er hvad Alpina er for BMW og er tuningsfirma, der i mange år har haft et tæt samarbejde med Honda. Nu har Mugens Europæiske afdeling kastet sig over Honda CR-Z. De har ikke fjernet hybridmotoren, da det er en vigtig del af CR-Z karakter, i stedet har de udstyret den 1,5-liters benzinmotor med kompressor. Den booster drejningsmoment over et bredt omdrejningsfelt, imens el-motoren giver masser af moment ved de lave omdrejninger. Resultatet er, at effekten er boostet fra 128 hk (114 hk benzinmotor/14 hk el-motor) til nu 200 hk og 260 Nm, hvilket er nok til, at CR-Z skulle nå 100 km/t på under 7 sekunder og en topfart på over 230 km/t.

Relaterede videoer

Relaterede artikler

Honda-hybrid på udsalg!

Hvis der findes nogen, der er brændt varm på Hondas hotte hybrid, så er der godt nyt

Testkørsel: Honda Jazz 1,4 Trend

Kviktest af Honda Jazz 1,4 Trend

Honda udvikler ny turbomotor

Nu sendes den nye Civic i kamp på racerbanen, hvilket bogstaveligt talt sætter turbo på motorafdelingen...